Ultimes Notícies

DINAR DE NADAL 2017

4ar Dinar de Nadal del 2017:

·         DIUMENGE 17 DE DESEMBRE a les 12:00 hores.

·         LLOC: RESTAURANT-MASIA CA LA CILIA carretera d’Ullastrell km. 9,7
Santa Maria de Villalba -08630- (Abrera)
Coordenades GPS:

Masia cèntrica amb molt bones vistes de Montserrat.

HORARIS:

·         12:00 Hores: Ens trobem tots a l’entrada del restaurant Ca la Cilia.

ADC-FEDD al seminari-conferència sobre La protecció del patrimoni numismatic i arqueològic

Bona tarda us deixem algunes fotos de la conferència d'aquest passat dijous sobre la protecció del patrimoni numismatic al museu MNAC de Barcelona.
Estem preparant el resum escrit de la jornada de dijous passat que ens va permetre per primer cop al nostre col-lectiu detectorista poder expresar-nos directament sobre la nostra situació d'al-legalitat a tots els caps més importants de Catalunya que tenen competències amb el sector de patrimoni arqueològic i també amb la justicia.
El resum del dia es molt possitiu i estem més aprop de la llicencia que de la prohibició!

9ª Concentració-competició

El passat diumenge 22 d’Octubre, va tenir lloc al Mas Ricart de Gurb, Osona, la 9ª concentració-competició. Una concentració que és de moment la trobada de detectoristes més multitudinària mai feta a Catalunya.
En xifres:
· 70 dorsals entregats, es a dir, 70 participants a la competició i de totes les edats.

· 97 persones a dinar, es a dir 97 menús del mas Ricart.

· 120 assistents a la 9ª concentració.

1ª PROSPECCIÓ ARQUEOLÒGICA EXTENSIVA

Avui dia 4 d'Octubre ha tingut lloc a Olesa de Montserrat la 1ª prospecció arqueologica extensiva per part de socis voluntaris d'ADC. Hem prospectat de forma lineal 4.000m2 de bosc en pendent. L'indret en qüestió va ser un turó que s'aixeca a sobre del Llobregat a l'alçada d'Olesa de Montserrat, i que durant la Guerra Civil s'hi va instal·lar un seguit de trinxeres i nius d'ametralladores, que segons els historiadors locals, aquest indret no va arribar a funcionar mai.

Pàgines