Ultimes Notícies

Es recupera al camp de la 11ª competició un conjunt de materials metàl-lics no esperats

Al finalitzar la 11a competició els detectoristes i participants van fer entrega de forma voluntaria als organitzadors tots els materials metal-lics no esperats que van ser recuperats al camp. Tenint en compte que l'organització va enterrar 100 fitxes pel concurs, van ser recuperades més de 60 monedes de diferents cronologies, botons, civelles entre d’altres materials metal-lics. Tots aquest objectes seràn entregats a l'ajuntament de Verdú pel seu posterior estudi arqueològic.

11ª Concentració-Competició, Verdú

El passat diumenge 21 d’Octubre va tenir lloc a Verdú, Lleida la 11a Concentració-competició.
Uns 80 participants a la competició i unes 120 persones assistents a la trobada, ens varem trobar tots per compartir un dia genial!
Per primer cop per part dels socis i participants es van entregar tots els elements metal-lics com monedes, civelles, botons entre d’altres objectes, a l'Ajuntament de Verdú per al seu posterior estudi arqueològic, que van ser recuperats de forma no esperada a part de les fitxes enterrades del concurs.

Trobat móvil i claus a la platja de Malgrat

Diumenge passat en Moisés Turon, soci ADC detectant per la platja de Malgrat de Mar s’ha trobat un movil i unes claus enterrades a la sorra: “Trobats móvil i claus al mateix forat a Malgrat, el móvil té targeta movistar, he trucat a movistar perquè avisin al titular i ho he deixat tot a la policia local. “
Amb accions com aquesta, es millora la imatge del nostre col-lectiu. Gracies!
ADC.

Resum 10a Concentracio

El passat diumenge 17 de Juny va tenir lloc la 10ª concentració-competició a la masia pairal del Canadell al municipi de Calders.

Després d’una primavera més plujosa del normal, amb pluja quasi sempre en cap de setmana i especialment en diumenge, el dia de la concentració varem tenir un dia totalment estiuenc amb molt de sol i calor.

5ª DESCONTAMINACIÓ: pantà de la Baells, Berguedà

El passat diumenge 8 d’Abril va tenir lloc la 5ª descontaminació al pantà de la Baells al Berguedà.

Cal dir que davant la previsió de pluges que hi havia, els socis i amics no van fallar a la cita i a l'esmorzar es varen reunir més de 40 persones.

A les 9:30 hores començava l’esmorzar al Frankfurt Berga de Berga. Un esmorzar molt complet i abundant a base de platets de tapes i que la gent no va poder acabar .

Com ja plovia sobre les 11, es va decidir de fer el sorteig de la 5ª descontaminació a dins del frankfurt Berga.

5ª DESCONTAMINACIÓ, diumenge 8 d'abril

INFO DETALLADA 5ª DESCONTAMINACIÓ:

DIUMENGE 8 D’ABRIL, tindrà lloc la 5ª DESCONTAMINACIÓ METÀL•LICA al pantà de la Baells, Berguedà.
Aquesta activitat esta oberta a tothom, socis i no socis, i és gratuïta i voluntària.

INFORMACIÓ COMPLETA ACTIVITAT:

DIA: DIUMENGE 8 D’ABRIL.

HORARIS:
• 9:30 Hores, es queda davant del restaurant-Bar FRANKFURT BERGA, a dins del poble de Berga.
• 11:00 Hores, inici descontaminació al pantà de la Baells.
• 13:30 Hores, fi de la descontaminació i pica pica, cortesia ADC, y sorteigs de detectors.

Reportatge fotogràfic a ADC per part del periodista Ferran Bosch

Com us vam indicar, a la galeria d’imatges podreu trobar les fotografies del treball fotogràfic-reportatge, que ens va fer a l’associació el passat mes de gener el periodista Ferran Bosch. El seu treball tractava sobre les sub-cultures com es el colectiu detectorista en quan a la practica del nostre hobby en areas de metropoli com la platja del forum de Barcelona.
Salutt, ADC

El soci Emili Santiago fa donació al museu de Pallejà la seva col-lecció numismàtica

El passat diumenge 18 de febrer va tenir lloc a la Masia Museu de Pallejà la inauguració de l’exposició temporal “El valor de les coses petites”.

En aquesta exposició que posava en valor els petits objectes quotidians del dia a dia de fa 100 anys, també tenia una vitrina amb tot un seguit de monedes recuperades dins del municipi de pallejà per un soci d’ADC.

Pàgines