Ultimes Notícies

Entrega de material històric a l'Arxiu Municipal de Blanes

El soci Javier Padilla a donat tot un seguit d'objectes de caràcter històrics, com una moneda de 8 maravedisos i de 4 quarts de Barcelona, una medalla religiosa, una bala de fusell i dues bales de mosquet, que va recuperar amb el detector a l'Arxiu Municipal de Blanes.
Us deixem la foto que prova aquesta donació.
Enhorabona, Javier per la donació i compartir-ho amb els veïns de blanes!

COMUNICAT ADC

Benvolguts socis i amics,

Malauradament i com tots sabeu, la pandèmia COVID-19 no dóna treva especialment aquest final d'estiu. Les previsions no són gens bones per a l'octubre quan les escoles i el gruix de la població ja haurà tornat a la feina. Amb tristor i a contracor, la junta directiva es veu obligada a tornar a ajornar la 14ª Concentració i Competició que ja es va reprogramar per al diumenge 18 d'octubre. De moment no volem posar cap data per aquesta activitat per evitar haver de desconvocar novament. ç

Anell perdut a la platja de Castelldefels

El passat dissabte 8 d'agost l'Emili va perdre un anell a la sorra de la platja de Castelldefels mentre s'estava espolsant les mans dels granets de sorra.
Aleshores es va adonar que l'hi havia saltat l'anell del dit i va caure a la sorra. Ja no va ser capaç de trobar-lo. El propietari es va posar en contacte amb ADC que va demanar als socis si algú el podia ajudar.

L'endemà, el soci Paco Garcia va desplaçar-se fins a la platja i va recuperar l'anell!
Enhorabona Paco!

Anell perdut a la platja de Llafranc

Dijous 27 d'agost, el soci Antonio Fontarosa estava detectant per la platja de Llafranc.
Un noi de la brigada de neteja de l'ajuntament de Palafrugell el crida i li fa saber que una senyora acaba de perdre un anell a la sorra.
L'Antonio deixa de detectar i es dirigeix cap a la dona per intentar trobar-lo amb el seu detector. A final el troba! Fins i tot, la propietària, es va posar a plorar de l'emoció.
Felicitats Antonio!
Accions així contribueixen a millorar, i molt, la imatge que té la societat dels detectors de metalls.
L'enhorabona.

Clau perduda d'un pagès

Ja tornem a ser aquí després d’un estiu atípic.
Tot i això, com sol passar cada estiu, enguany també hi han hagut casos d’objectes perduts.
La Palma d'Ebre, dissabte 8 d'agost. Un pagès va perdre la clau de la masia que va deixar a sobre del cotxe quan estava feinejant al terreny que cuida.
En arrencar el cotxe i marxar va sentir com un soroll com metàl·lic que va caure a terra des del vehicle. Quan es va adonar d'això, va fer mitja volta, però ja no va trobar-la.

Dues bones accions fetes amb detectors de metalls durant la "Nova Normalitat"

Dos socis, en Toni i la Núria, recuperen de la sorra un mòbil iPhone i l'entreguen a objectes perduts de la Policia Local de Blanes. El mòbil el varen trobar enterrat a la platja de Blanes. Un soci, l'Eloi, recupera també de la sorra una placa de gos amb el telèfon dels amos al darrera. L'Eloi truca i contesta la propietària que està molt contenta que hagi aparegut la placa del seu estimat gos Ares després d'haver-la perdut fa sis anys a la platja de Mataró. L'endemà varen quedar per entregar la placa. Accions aixi fan gran al nostre hobby!

Anell de casament retrobat a Castellterçol

Comencem l'any 2020 amb una bona notícia!
El passat dimarts 31 de desembre de l'any passat en Jon, un veí de Caldes de Montbui, va trucar a ADC perquè la seva sogre va perdre el seu anell de casament que portava sempre al dit des que es va casar fa cinquanta-dos anys!
L'anell d'or es va perdre en mig del bosc entre les plantes i fulles a la vora d'un camí a prop de Castellterçol al Moianès.
Com fem sempre en aquests casos de recerca d'objectes perduts, l'associació va transmetre la trucada d'en Jon al grup de socis d'ADC.

13ª Concentració-Competició

El passat diumenge 17 de Novembre va tenir lloc la 13a Concentració-Competició a Girona. La trobada es va celebrar a la granja de vaques Mas Bes del municipi de Vilobí d'Onyar.
Durant la competició, a part ja de la clàssica recuperació de fitxes, l'associació i la Federació FEDD van col·laborar amb la “Setmana Europea de Prevenció de Residus” promoguda per la Unió Europea i difosa a Catalunya per l'Agència de Residus de Catalunya, la ARC.

13ª Concentració-Competició

Pàgines